Sjuklig

Fy, vad dåligt jag mådde igår. I lördags (det låter som det ska komma en rolig fyllehistoria, men icke) körde jag ca 35 mil för att köpa en fåtölj i Nyköping, som min pappa och jag hittat på blocket. Det är inte 35 mil till Nyköping från Västerås, men jag körde den hit till Stockholm och sedan körde jag tillbaka till Västerås igen. På hemvägen började jag känna i halsen, ont. Hade suttit i luftkonditioneringen hela dagen i princip, kanske inte direkt berodde på det, men det kan ha varit den utlösande faktorn om jag hade något virus i kroppen som låg och lurade. Anyway, jag kom närmre Västerås och kände hur min vänstra halsmandel svällde mer och mer och gjorde ondare och ondare. Morgonen efter (igår) kändes det sådär när jag vaknade, gick upp på toa och sedan kände jag att jag var tvungen att gå till sängen igen. Snurrade i hela huvudet och så blev jag helt orkeslös. Feber.
Jag låg i sängen praktiskt taget hela dagen, bara sov och sov och sov, till kl.15.45. Mitt tåg hit till Stockholm gick 16.27. Pulade i mig två alvedon och satte mig bredvid lillebror i bilen på väg mot stationen. Var lagom mosig hela vägen, men kvicknade till så sakteliga, alvedonen gjorde sitt. Väl här åt jag mat och hoppade i säng i någorlunda tid. Vaknade 05.07, somnade inte om. Låg och drog mig till kl.07.00, ganska skönt. Lite seg idag, men annars kan jag inte klaga speciellt. Nu känner jag mig nästan som vanligt, svider till lite i halsen när jag sväljer, men annars är det bra.
Jag har en trevlig klass, känner att det här kommer att bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0