Sthlm, Gbg & V-ås

Min lediga helg startade i fredags med en tripp till Stockholm och ett studiebesök på Naprapathögskolan. Jag hade ett möte med rektorn kl.10.00. Jag kom inflåsande någon minut försent, men tack och lov hade rektorn lektion och var lite försenad han med. Så jag hann både varva ner och dricka vatten. Mycket trevlig karl i 30-40-årsåldern, svårt att bedöma. Jag frågade och han svarade, på allt. Fick reda på att det var betygsintag som på vilken högskolan som helst, till min stora glädje. Det innebär att jag i princip är garanterad en plats. Snittet brukar tydligen ligga på 17,5-18 med meritpoäng som att man är undersköterska eller att man är över 25. Allt kändes bra, det var trevlig personal, trevlig miljö osv. Fick även en rundvandring med en kvinna som jobbat där sedan -72, väldigt rar. Fick då se tre olika praktiska lektioner, muskeltöj, manipulation av leder och massage. Det började nästan klia i mina egna fingrar.. Dessutom ska skolan flytta till nya fräscha lokaler i höst i universitetsområdet, blir nog bra. Rektorn tyckte att det jag skulle satsa på nu om jag verkligen ville gå utbildningen är att skaffa fram en lägenhet, får väl se hur det går.

Efter studiebesöket åt jag en sallad på en trevligt café på drottninggatan och travade sedan tillbaka till bilen. Så började min ca 50 mil långa resa ner till Mölnlycke utanför Göteborg där min vän Blanche går en teaterpedagogutbildning med inriktning på show. Det är ganska skönt att åka bil sådär långt själv. Man hinner tänka en hel del och verkligen lyssna igenom skivor (jag orkar inte byta varje gång en skiva är slut, så jag låter den gå om två gånger innan jag byter). Visserligen vore det skönt med sällskap under tråkiga minuter, men annars trivs jag ganska bra med det där..

Väl nere i Mölnlycke, som jag hittade efter många avfarter mot Landvetter, gjorde jag och Blanche just ingenting på fredagen, vi orkade inte. På lördagen visade hon mig runt på skolområdet, vi tog också en tripp till affären och köpte makrill som vi mumsade i oss tillsammans med potatis och gräddfil på gräsmattan utanför hennes rum. Solen stekte, hur varmt som helst, underbart. Efter maten sov vi på filten i en halvtimme och var såsega efter det att vi typ inte gjorde något mer förrän till kvällen då det var några garageband som hade konsert på scenen i skolan. Blanche klass gjorde ett arr på Bohemian Rhapsody (tror att den heter så) tillsammans med ett av banden, mycket bra, mycket bra. Roligt att se henne in action, även om det bara var körsång.
Idag, söndag, åkte vi in till Göteborg, träffade Jakob (en vän till oss) och hans flickvän med kompis. =) Vi gick lite på stan, såg Fuglesang med sitt team stå och prata om sin resa i rymden inne i en galleria. Yeah..
Efter det åkte vi hem, lagade mat och sen åkte jag hem till Västerås igen. Ytterligare en 40 mil sådär, lite trött nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0