Luggad

Inga hål, hurra! Tandläkaren var väldigt snäll och sa att det inte var något fel på min tandborstning. Det som jag trodde var hål var gropar som det hade fastnat något mörkt i, och det gjorde man inte något åt tydligen. Han lärde mig en ny tandborstningsteknik så att jag skulle komma åt de tänder man borstar sämst om man är högerhänt, fick också en specialtandtråd.=) Dessutom kostade det "bara" 441 kr istället för 580, pga att försäkringskassan sköt till 139 kr. Jag klagar inte.
Frisören var en ung, trevlig tjej med mörkt, kortklippt hår som var längre fram än bak. Jättesöt. Jag förklarade för henne att jag ville ha längden kvar samtidigt som jag ville ha något nytt. Lugg? Ja, varför inte. Hon klippte, sparade luggen till sist. Formade håret i bak till ett v med ordentliga knivdrag, kändes bra trots att jag såg hur centimetrarna försvann från en hel del hårstrån. Och så tillslut till den mest kritiska delen av proceduren.
Hon kammade fram lugghåret, så jag såg ingenting. Fri sikt när decimeterlånga testar faller ner i mitt knä efter frisörknivens massaker. Shit, är min första tanke, jag ser ju ut som en femåring. Ångrade att jag någonsin sagt "lugg" till frisören på en millisekund. Försökte dock hitta något bra i situationen, "hår växer" var det enda jag kom på. Hon kammade, fönade och hade i det ena efter det andra. Trots det ville inte min snebena som gått ända fram i 'lugghåret' försvinna. Såg ganska konstig ut när jag gick därifrån, liksom skämdes när jag gick på stan. Men jag åkte hem, duschade och fixade till det hela själv. Det blev ju helt klart bättre, och nu har jag vant mig. Alla som jag träffat har dessutom sagt att det är väldigt fint och passar mig bra. Förutsätter att de inte ljuger...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Spännande! Du har väl inte haft lugg sedan det där skolfotot på lekis? Jag vill se hur det blev, du får lägga ut en bild =)

2007-04-06 @ 16:54:12
URL: http://johlie.blogg.se
Postat av: Alma

Bild....Bild....Biiiiiiiiiild

2007-04-10 @ 23:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0