Ansökning och Sofia

Idag har jag fått mina betyg vidimerade av min kulturjounrnalistgranne Johanna, som var hemma på besök för att hon skulle till Umeå imorgon på en intervju för konstskolan där. Kul att prata med henne. Hon berättade att hon hade skrivit en C-uppsats om Darin. "Kan man det?" tänkte jag. Hon hade skrivit om fyra olika gruppers reaktion på Darin ur ett genusperspektiv som jag förstod det osv. Intressant faktiskt.
Betygen gjorde i alla fall att jag kunde slänga iväg den där ansökan nu, som ska vara Naprapathögskolan tillhanda senast den 30/4. Nu ska jag bara betala in anmälningsavgiften på hela 300 kr. De kan verkligen ta betalt på den där skolan, så är den ju privat. Säkert för att täcka kostnaderna för personalen som ska öppna alla breven..=)
Jag vill nog verkligen bli naprapat, känns bra. Dyrt visserligen, men är det inte värt det då? Det är ju en investering för resten av livet, en dyr en, men om man verkligen känner att det är det man vill göra så är det rättfärdigat.

Sitter hemma hos Thomas nu, han lägger på nya däck på sin bil. Hans riktiga pärla som står där ute, en Ford Mustang -65. Jag tyckte kanske inte att det var lika upphetsande som han tyckte, så jag passade på att sätta mig här en stund.
Tidigare idag åt jag lunch tillsammans med Sofia, en klasskompis från gymnasiet. Det var trevligt, vi åt tjejpasta på La Pasta, en restaurang i Västerås. Man blir precis lagom mätt med en kopp kaffe efteråt. Sedan gick vi och köpte nyckelkedja och en hake eller vad det kallas. Skitdyrt! 45 spänn för kedjan och 25(!) för haken. Finns mycket att förundra sig över här i världen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0